26.05.2025

Customer Service (Electronics Product - Silom)

รหัสบริษัทลูกค้า: 31348

Detail

Panasonic Solutions (Thailand) Co., Ltd. as Panasonic Thailand Country Headquarter provides common platform services for Panasonic group of companies in Thailand in both sales and manufacturing line of business for almost 60 years. The global brand "Panasonic" indicates that we are one of the world largest manufacturers and distributors of Electrical & IT products driving the world. Now we are opening career opportunities in many challenging areas and eagerly awaiting any qualified and energetic

พานาโซนิค หนึ่งในบริษัทชั้นนำระดับโลกที่ไม่ได้เป็นแค่ผู้ผลิตสินค้าในกลุ่มเครื่องใช้ไฟฟ้าเท่านั้น เราไม่หยุดนิ่งต่อการพัฒนานวัตกรรมและเทคโนโลยี รวมถึงการแก้ปัญหาคุณภาพชีวิตของผู้คนในสังคมอย่างยั่งยืน เพื่อสร้างชีวิตที่ดีกว่า เพื่อโลกที่ดียิ่งขึ้น ผ่านการคิดค้นพัฒนาผลิตภัณฑ์และโซลูชั่นส์ใน 3 หมวด ได้แก่ Living Space, Mobility และ Business to Business (B2B)

พานาโซนิค กำลังมองหาบุคลากรที่มีศักยภาพ ต้องการความก้าวหน้า มาร่วมสร้างความสำเร็จและเติบโตไปพร้อมกันอย่างมั่นคงและยั่งยืน


【Job Description】
- Conduct customer service business planning for service expenses.
- Control the customer service budget and manage the payment process for all partners and outsourced services.
- Coordinate and process payments to Authorized Service Partner and venders.
- Prepare monthly reports, such as customer service P&L, direct/indirect costs, warranty costs by product category, customer service KPIs, and month-end closing reports.
- Handle quarterly and half-year reports as required by the customer regional team, e.g., Cost Visualization, and customer service self-audit reports.
- Review and ensure the accuracy of Authorized Service Center, In Warranty Work Order claims for labor expenses related to work orders.
- Maintain communication and coordination with others related department.
- Organize and manage pending Work Order claims, including arranging service parts and coordinating with Authorized Service Center to complete IW WOs.
- Maintain and update system data related to in-warranty extensions and periods as requested by Sales Representatives, Customer Relation Center, and Marketing team.

【Qualification】
- Bachelor’s degree in business administration, logistics, or any related field.
- Minimum of 5 years of experience in customer service, with at least 1–2 years in a senior or supervisory role.
- Experience in SAP and Salesforce software.
- Solid in Microsoft Office (Excel Formular ; Pivot, VLOOKUP and etc.)
- Good command in English with writing and speaking.
- Strong interpersonal and communication skills.
- Proven knowledge of Accounting and Financial forecasting, analysis and budget control.
- Excellent problem-solving and organizational skills.
- Ability to work under pressure and manage multiple priorities.
- Strong leadership and mentoring abilities.

【Allowance & Benefit】
- Base Salary
- Variable Bonus
- Medical Group Insurance (Life, Accident, Health (OPD, IPD, Dental)
- Provident Fund
- Others' Welfare (Depends on company policy)

【Contact】
Contact
To apply for this position, please contact or submit your English resume as below :
Panasonic Recruitment Center
K.Thammarong Ondeesawad
Tel.061-013-9788
Email : thammarong.ondeesawad@th.panasonic.com , career@th.panasonic.com
More detail : https://www.panasonic.com/th/corporate/careers/

ประเภทธุรกิจ 【TRD】Electronic Components(Semi Con
|半導体・電子・電気部品
สายงานที่เกี่ยวข้อง Sales-Customer Service|カスタマーサービス
เงินเดือน 25,000THB~35,000THB
สถานที่ทํางาน Bangkok|バンコク
สถานีรถไฟฟ้าใกล้เคียง BTS Sala Daeng
นิคมอุตสาหกรรม -
เพศ Any/どちらでも
อายุ 25~35
ภาษา English: 社内会話可能|Intermediate
Thai: 母語|Native