2025.08.20NIPPON HAKU BANGKOK 2025

【แนะนำบริษัท】- BANGKOK BANK

◆  BANGKOK BANK ◆

รายละเอียดบริษัท

ธนาคารกรุงเทพเป็นธนาคารขนาดใหญ่อันดับ 6 ของภูมิภาคเอเชียตะวันออกเฉียงใต้และเป็นธนาคารพาณิชย์ที่มีขนาดใหญ่ที่สุดในประเทศไทยเมื่อพิจารณาจากสินทรัพย์รวม นับตั้งแต่ธนาคารเริ่มกิจการในปี 2487 ธนาคารยืนหยัดสร้างความเชื่อมั่นและสนับสนุนภาคธุรกิจและประชาชนให้สามารถจัดการด้านการเงินได้อย่างเหมาะสมเท่าทันกับสถานการณ์โลกที่เปลี่ยนแปลงไป

ธนาคารกรุงเทพเป็นธนาคารไทยแห่งแรกที่ริเริ่มการเปิดสาขาในต่างประเทศ โดยปัจจุบันมีเครือข่ายสาขาในต่างประเทศที่ใหญ่ที่สุดกว่า 240 แห่ง ครอบคลุมเขตเศรษฐกิจสำคัญในต่างประเทศ 14 เขต ได้แก่ กัมพูชา จีน ฮ่องกง อินโดนีเซีย ญี่ปุ่น ลาว มาเลเซีย เมียนมา ฟิลิปปินส์ สิงคโปร์ ไต้หวัน สหราชอาณาจักร สหรัฐอเมริกา และเวียดนาม

ตลอดกว่า 7 ทศวรรษที่ผ่านมา ธนาคารดำเนินธุรกิจด้วยเจตนารมณ์ของการเป็น “เพื่อนคู่คิด มิตรคู่บ้าน” เคียงข้างลูกค้าและสังคมไทยเสมอมา โดยให้ความสำคัญกับการเป็นพันธมิตรเพื่อนคู่คิดและการสร้างความสัมพันธ์ที่ยาวนานด้วยความจริงใจจากรุ่นสู่รุ่น รวมทั้งความรับผิดชอบต่อสังคม สิ่งแวดล้อม และการมีธรรมาภิบาล ธนาคารมุ่งหน้าสร้างความเป็นเลิศในด้านการประกอบกิจการที่ดีและมีคุณธรรม และมุ่งมั่นในการริเริ่มและสร้างสรรค์นวัตกรรมและการใช้เทคโนโลยีที่ทันสมัย รวมทั้งมีการพัฒนาบริการธนาคารดิจิทัลที่ปลอดภัย เพื่อตอบสนองความต้องการของลูกค้าที่เพิ่มขึ้นอย่างต่อเนื่อง พร้อมทั้งยังร่วมเป็นส่วนหนึ่งในการพัฒนาประเทศไทยสู่ความมั่นคง มั่งคั่ง อย่างยั่งยืน

ธนาคารกรุงเทพเชื่อว่า “บุคลากรคือผู้ร่วมสานอนาคต” ธนาคารจึงพร้อมสนับสนุน และให้โอกาสพนักงานได้เรียนรู้ แสดงความสามารถและศักยภาพ เพื่อความเติบโตและก้าวหน้าในอาชีพ รวมทั้งต้องการสรรหาบุคลากรที่มีศักยภาพมาร่วมงานในหลากหลายสายงาน

ตำแหน่งงานที่เปิดรับ

1.SALES SPECIALIST
2.CALL CENTER (ภาษาญี่ปุ่น)
3.MARKETING OFFICER
4.RELATIONSHIP OFFICER – CORPORATE BANKING
5.RELATIONSHIP OFFICER – COMMERCIAL BANGKING & SME

1.SALES SPECIALIST
JOB DESCRIPTION
• Evaluate the customers’ needs and determine the right products and services
• Cross sell cash management, trade, supply chain, securities services products and services to corporate and SMEs customers
• Execute strategy and plan for increasing sales productivity by cooperative with RM, IT, operations, branches
• Prepare summary reports of close deal to manager and ensure all customers required documents are in place

QUALIFICATIONS
• Bachelor’s Degree or higher in any fields
• Age not over 40 years
• At least 2 years of sales experience in corporate client management especially cash management, trade, supply chain, securities services, relationship management or other corporate products will be advantage
• Good interpersonal, high energetic, proactive and organizational skill

CONTACT
สิริอร รณะนันทน์
Email: siriorn.rananand@bangkokbank.com
โทร. 063-212-5582, 02-685-7704

2..CALL CENTER (ภาษาญี่ปุ่น)
JOB DESCRIPTION
• บริการตอบข้อซักถามและให้คําแนะนําเกี่ยวกับผลิตภัณฑ์ต่างๆ ของทางธนาคาร
• รับแจ้ง และดําเนินการแก้ไขปัญหาเบื้องต้นของลูกค้าจากการใช้บริการต่างๆ ของธนาคาร พร้อมประสาน
กับหน่วยงานที่เกี่ยวข้อง

QUALIFICATIONS
• การศึกษาระดับปริญญาตรี
• ถ้ามีประสบการณ์ในด้าน Call Center จะได้รับการพิจารณาเป็นพิเศษ สามารถทํางานเป็นกะได้
• สื่อสารภาษาอังกฤษ / ภาษาญี่ปุ่น ได้ดี จะได้รับค่าตอบแทนพิเศษ
• ผู้สมัครชายต้องผ่านการเกณฑ์ทหารแล้ว

CONTACT
ธิดารัตน์ บุตรวาปี
Email : tidarat.bootwapee@bangkokbank.com
โทร. 02-296-8173, 08-9813-6446,

3.MARKETING OFFICER
JOB DESCRIPTION
• เป็นที่ปรึกษาวางแผนทางการเงินและการลงทุน (Wealth Management)
• ให้คําแนะนําเกี่ยวกับผลิตภัณฑ์และบริการทางการเงินของธนาคาร เช่น สินเชื่อเพื่อที่อยู่อาศัย บัตรเครดิต
เงินฝาก กองทุน ประกันชีวิต ประกันอุบัติเหตุ
• ร่วมวางแผนการตลาดเพื่อขยายธุรกิจของสาขาที่รับผิดชอบ
• ให้บริการทําธุรกรรมทางการเงินเช่น รับฝาก-ถอน-โอนเงิน ซื้อขาย แลกเปลี่ยนเงินตราต่างประเทศ ขึ้น
เงินสดตามเช็คของขวัญ ดราฟต์ แคชเชียร์เช็ค

QUALIFICATIONS
• ปริญญาตรีในสาขาบริหารธุรกิจ บัญชี การเงิน เศรษฐศาสตร์ คอมพิวเตอร์ เทคโนโลยีสนเทศ หรือ สถิติศาสตร์
• อายุไม่เกิน 26 ปี
• หากมีประสบการณ์การทํางานด้านงานขายหรือ Teller จะได้รับการพิจารณาเป็นพิเศษ
• สามารถทํางานในวันหยุด
• สามารถใช้โปรแกรมคอมพิวเตอร์ Microsoft Officeได้
• ผู้สมัครชายต้องผ่านการเกณฑ์ทหารแล้ว

CONTACT
สุหทัย วรพุฒ
Email: suhathai.woraphut@bangkokbank.com
Tel : 02-685-7853 ,06-3212-8776

4.RELATIONSHIP OFFICER – CORPORATE BANKING
JOB DESCRIPTION
• Responsible for expanding loan of company’s large size corporate
• Analyze financial structure and risk management of the business performance for
approval the loan
• Advisory and introduction bank’s products to the customer for keeping in good relationship with both current and new customers

QUALIFICATIONS
• Master’s Degree in Business Administration, Accounting, Finance, Economic or Engineering
• Fresh Graduated will be consider
• Experiences in banking and relationship management, strong knowledge in economic situations
• Excellent personality with high communication skills, systematic thinking
• Fluent in both written and spoken English, Chinese or Japanese would be preferred
• Computer literate in Microsoft Word, Excel and Power Point
• At least 5 years of working experiences in banking and relationship management, strong knowledge in economic situations for manager position

CONTACT
คุณสิทธิ ปรีชาพืช
อีเมล: Sitthi.Preechaphuech@bangkokbank.com
โทร. 02-296-8355, 063-216-3957

5.RELATIONSHIP OFFICER – COMMERCIAL BANGKING & SME
JOB DESCRIPTION
• Responsible for expanding loan for targeted clients with focus on developing new business relationships and maintaining important revenue-generating client relationships.
• Assisting respective Relationship and Assistant Relationship Manager in preparing credit proposals for approval.
• Developing good relationships and provide financial solution to the both current and new customers
• Monitoring growth of business volume and enhance customer profitability
• Analyzing financial structure and risk management of the business performance for approval the loan
• Be a financial advisor to business clients and Providing financial products that are suitable and tailored to the needs of business customers, providing customer services in accordance with the Bank’s policies, and seeking opportunities to expand the customer base.

QUALIFICATIONS
• Bachelor’s Degree in Business Administration, Finance, Marketing, Engineering or Economics.
• Strong business acumen and able to deliver targets.
• Strong analytical, communication & interpersonal skills.
• Dedicated, self-driven and highly-motivated.

CONTACT
• วุฒิพงศ์ เถาลัดดา
Email : Woothipong.Thowladda@bangkokbank.com
Tel : 02-296-8356 ,06-5472-4575
• สิริพร กันชาติ
Email : Siriporn.Kanchart@bangkokbank.com
Tel : 02-685-7854 ,06-5472-4578

★ รูปภาพบริษัทและบรรยากาศการทำงาน ★

Contact & Follow Us